Kreta 09

Kom hem från kreta i söndags och ända sen dess har jag inte gjort något annat än att längta tillbaka! 
jag tänker hela tiden "för 1 dags sen var jag där" "för 3 dagar sen var jag där" osv. JAG VILL INTE sitta hemma i ett regnigt sverige när jag vet hur underbart fint och varmt det är där. gaaah! men jag ska tillbaka. jag ska!

Resan var helt sjukt bra. På dagarna låg vi mest på stranden och bara latade oss, skaffade oss en liten bränna och åt god mat. kvällen betod sedan av en liten promenad in till standen för ännu mer god mat på grekiskt sätt.
så såg 6 av 7 dagar ut på våran semester, och av den informationen kan ni ju kanske själv dra slutsatsen att det inte var någon hälsoresa vi var på. jag var inte hungrig en endaste gång under hela resan. inte en enda! och det är fan inte normalt. haha.
men vad ska man göra när dom har så sjukt god mat? tzatziki, bröd, fetaost, kött och kyckling i alla dess former, grekiska sallader och massa massa annat. det går ju inte att vara hälsosam då! haha
resan var iallfall, som sagt, asbra och jag njöt verkligen av varje sekund. jag kan verkligen rekomendera stället till de som är sugna på en resa till kreta. lito beach hette hotellet vi bodde på och låg på platanias, som ligger några mil utanför chania.

men det har även haft sina fördelar att komma hem. I onsdags fick jag tex. träffa anna igen efter 6 veckor, och cornelia och Linnéa efter alla olika semestrar vi varit på. mycket mycket värt enligt mig att träffas alla 4 igen :)
vi var inne på 55an och hade det trevligt och pratade igen allt som vi missat under hela sommaren. blev även lite flöt med potatisbeskvi/steves potatis och även där en massa prat om allt och inget.
kvällen slutade dock tidigt för sista bussarna går ju hem 23.30 så kvällen blev inte så lång som vi velat, men det får helt enkelt bli en annan gång.


här kommer lite bilder från kreta 09.

















/ J.


Kommentarer
Postat av: Cornelia.

älska kreta, och potatisbiskvi ;) <3

2009-07-31 @ 23:07:59
URL: http://cornessa.blogg.se/
Postat av: emelie

ÅHHH GREKLANDET IN MYYYY HJÄÄÄRTA :D <33

2009-08-21 @ 23:08:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0