nytt liv

Idag har jag tagit tag i mitt liv igen.
eller egetligen började det igår. då tränade jag med MAIK och när jag kom hem var jag så gott som död. jag kom då fram till att min kondis och träningsvana måste förbättras. det var verkligen pinsamt att jag var så dåligt tränad! även fast jag inte spelat fotboll på nästan 4 månader så betyder ju inte det att man ska sluta motionera utöver det. fy på mig!  
men det var i alla fall det som var startskottet. då sa jag till mig själv att "nu måste det fan hända nått". så det är no more candy för Johanna. inte heller nått småätande på allt och inget. en frukt där, ett kex här, ett glas juice där.  NEJ, slut på sånt nu! jag ska verkligen ta tag i det här. jag vill inte se ut och känna mig som en soffpotatis varje dag. jag vill inte gå och lägga mig om kvällarna och tänka "fan vad lat jag är, varför rör jag inte på mig?". innerst inne så vet jag ju att jag mår mycket bättre om jag får motionerna, och jag tycker ju att det är roligt (allt förutom löpning i spåret). så varför händer det inget? jo jag är för lat.

så NU har jag lovat mig själv, och nu det är även officiellt här på min blogg.
so there's no way back.
jag ska klara det här. jag ska!


/ J.

Kommentarer
Postat av: Cornelia.

men pluttan då.

verkligen fullt förståeligt efter fyra månader.

och det kommer gå så bra så!

puss påre!

2009-01-22 @ 16:22:23
URL: http://cornessa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0