Johanna-syndromet?



Jag har ännu en gång gått och kärat ner mig totalt. Han heter Erik Hassle och har en grym sångröst och gör sjukt bra låtar. ME LIKE.
Listan av kärlekar börjar fyllas på nu men jag kan inte rå för att jag bara fastnar och blir sådär sjukt överglad över musik ibland. Man skulle kunna kalla det för "beroende-av-en-artist-sjukan" eller "Johanna-syndromet". välj ni. 

Så hur har man gjort för att få denna sjukdom/syndrom? jo, man lyssnar överdrivet mycket på musik och letar efter nya artister hela tiden. sedan när man väl hittat en artist som man fastnat för vid första tonen behöver man inte veta mer ingående fakta om denna sjukdom. för då har du fått den.

Ni som aldrig upplevt detta har missat nått!
ni ska bara fatta känslan! man kan inte få nog! man lyssnar på musiken dygnet runt och det är oftast 1 eller kanske 2 låtar som går på repeat. dom blir snabbt favoriterna och man lär mig texten utantill på notime och sedan är det bara att digga med och sjunga för full hals. helst ska man skutta till musiken också och leva sig in i det man gör till 100% men det är nog bara jag som har orken till det.
ett annat symtom man visar vid denna sjukdom är att allt man gör och säger kan man på något sätt koppla till artisten.   man undrar vad den personen gjort just i den situationen och vad den tänkte när den skrev just den låten osv. 
ett ytterligare symtom är att man kan babbla oavbrutet om den här personen utan att tröttna och det blir lätt uttjatat. 
MEN som tur va har man vänner runt omkring en som säger till när det blir för mycket. det är ett stort plus, annars hade nog jag lidit av en uttänjd käke.

För mig kommer dom här beroendena i vågor. ena månaden är jag heeelt och fullkomligt såld på en artist medans andra månaden så lyssnar jag på lite gott och blandat.  
men mina kärlekar stannar alltid bland favoriter i spellistan.

- Lars Winnerbäck
- Danny
- Christoffer Hiding
- Melissa Horn
- Isak Strand
- Robin bengtsson
- Erik Hassle

okej okej, jag vet vad ni tänker: IDOLNÖRD.
men nu råkar det faktiskt vara så att jag gillar att se på idol och hörta deras musik. så ni får helt enkelt leva med det.



"I will not make it out alive
see I'm wrapped around your finger
I'm digging in the dirt
I'm so deep into this shit I can taste the earth
cause you're running me in circles
I'm running out of breath
but you
ain't gonna stop til there's nothing left
don't bring flowers after I'm dead" 
- Erik Hassle

http://www.myspace.com/erikhassle



/ J.

Kommentarer
Postat av: Cornelia.

hahaha,

SÖTBOLL! Det är verkligen typiskt dig, men jag gillar dig för det. Tur att man har dig så att man hänger med i musikens alla svängar =D

PUSSS

2009-04-27 @ 19:56:44
URL: http://cornessa.blogg.se/
Postat av: Cornelia.

hahah, så typiskt dig, men jag gillar dig ändå! det är ju tur att man har dig så att man hänger med i alla musikens svängar =D <3

2009-04-27 @ 20:02:02
URL: http://cornessa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0