midsommar

då är midsommarhelgen över och som vanligt har den spenderats i sommarstugan med mormor & morfar, kusinerna & morbror med fru :) oså klart mamma, pappa och bror. så himla härligt att komma ner till stugan  och bara ta det lungt. där kan man verkligen slappna av och bara göra det man känner för :D

midsommarafton började iaf med (som vanligt) den goda frukosten bestående av fil med jordgubbar, macka och juice :) man sitter på altanen och andas in den härliga luften. vilken känsla!
sedan är det den klassiska pinigstureringen. robert vinner som vanligt men det är kul iallafall.
vid kl 1 är det lunch, och då bjuds det på KÖTTBULLAR, potatis, sill, ägg och massa massa annat gott :D min mormor är en hejjar på att laga mat kan jag bara säga! :) MUMS.  även den avnjuts på den härliga altanen med utsikt över gärdet och fotbollsplanen. :D (jag kan inte sluta att älska sommarstugan). vid kl 3 är det firande vid midsommarstången och jag, jula och vicke dansar som vanligt runt stången,
små grodorna, små grodorna är lustiga att se tralalaaa ..
vi sitter även där och äter mormors supergoa jordgubbstårta :) att ta lotter vid midsommarstången är också ett måste. och varje år vinner som vanligt morfar högstavinsten. turgubbe är vad han är ;) iår vann han ett spel och en bok.
nått som även gjorde den här midsommarn till ett spec år att minnas är clas vurpa som han gjorde xD haha . han satt på en ihopfällbar liten stol som man sitter på en tyg-grej (svårt att föklara) men iaf så gick tyget sönder när han satt på stolen och ramla rakt ner på marken med rumpan först xD vi skratta så vi tjöt.
senare på kvällen är det att spela geni. jag vann inte,. så mkt kan jag ju säga xD
därefter är det kvällsmat :)

så ser en helt normal midsommar ut hos familjen nyberg :) världens bästa midsommar <3

nu har man kommit hem igen och kusinerna är för tillfället här på besök, vi har käkat middag och har det allmänt trevligt :)
jag drog mig bort från bordet och sitter nu och tittar på en film på tv som är helt ok bra :) men jag har en tjatig albin här som vill spela spel så jag tror att jag får strunta i filmen ;)
naeee , nu tjatar han hål i huvvet på mig så det är dags att avrunda.

puss i ljumsken <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0