Romme

image9
Louise, Emelie, Matilda, AnnaPanna, jag och Linnéa :) (Carro tar kortet)




har fått skäll av Lisa att jag aldrig skriver här så nu får jag ta tummen ur och skriva lite ! ;)


igår var jag, Emelie, Linnéa, Carro, Matilda, Louise och AnnaPanna i Romme och åkte skidor hela dagen :)
det var jättekul :D det ska bli en ny tradition som vi ska göra varje år :D men då med fler flickor från klassen :D
iaf så såg gårdagen ut såhär:
min väckarklockan ringde vid 4.00 men jag orkade inte gå upp förrens vid kvart över xD fatta vad trött!!! menmen , det var ju bara att dra sig upp ur sängen xD när man väl kommit upp så vare dags att sminka sig, klä på sig underställ, käka frulle, göra matsäck och packa de sista sakerna. *prirret i magen började komma*
vid halv 6 hämtade vi upp AnnaPanna för att sedan också hämta Emelie :) vi skulle till resecentrum och möta resten av tjejerna och gå på bussen till romme :) *pirret blir ännu mera påtagligt* 
vi satte oss till rätta i bussen och for iväg. det tog bara 2 minuter innan linnea säger "jag är hungrig, jag ska äta min macka nu" xD tihii , hon är en sötboll :D
bussresan var 3½ timmar lång och på den tden hann vi ha überkul, vi garvade, käkade, och lekte lekar :) kul kul kul helt enkelt :D
när vi kom fram till romme hämtade vi skidorna och begav oss ut i backarna :D för mig som inte åkt skidor på 4 år var jag lite skakig i början men med släppte lite efter ett tag. men jag kan ju inte påstå att jag är ett proffs direkt xD 
redan efter första åket var man genomsvettig xD solen sken och vi hade massa kläder på oss :P
men alla var på toppenhumör ändå, för 7 OP-tjejer i backarna i romme, kan det bli bättre? jag tror inte det ! :D
den bästa backen som jag åkte var Bo's :D den hittade jag, carro och louise när vi inte ville åka en svart backa med de andra tokarna :D och det var ju tur att vi inte åkte med i den svarta, för då hade ju inte vi hittat rommes bästa backe :D så om ni åker till romme nån gång så ska ni åka bo's :D en röd backe för er som undrar ;)
efter många åk började våra magar att kurra så då begav vi oss till matsäcksstugan ch mumsade på våra matsäcka :D gött vare :)
sedan var det bara att bege sig ut i backarna igen :D kul kul kul !!
klockan 10 över 3 åkte vi tjejer ett sista åk ! :) det måste sett proffsigt ut när ett gäng 16åringar svischade ner för backen i en klump :D tihii ,
vid 4 gick bussen hem och då satt det 7 jättetrötta flickor längst bak i bussen och fnittrade hela resan hem ;) även då lekte vi lekar och "käftade" lite med några killar som klagade på vårt fnittrande. haha kul vare. men vi behöver ju inte oroa oss för dom var ju ifrån motala ! eller hur carro och linnéa?? xD haha
väl hemma på resecentrum mötte annapannas mamma oss för skjutsa hem oss :)
var hemma vid 9 nångång :) och då packade jag upp väskan, duschade och gick direkt och lade mig. för jag var VÄLDIGT trött xD  haha .

gårdagens replik:
"kan du hålla mina stavar? fan ta dig om du tappar dom!"


puss i ljumsken <3


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag e nööjd :L
det lät jättekul hörru :P

2008-02-18 @ 17:15:01
Postat av: Carro

Men det var ju inte dom som var från Motala, hojjen. Det var ju dom som satt precis framför er som va ifrån Motala. :P Så jag bara väntar på att se dom där filurerna på stan närsomhelst, haha:P

Tack för en jättekul dag!

2008-02-18 @ 17:46:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0